Trevligt att träffas

Jag gillar såklart att det finns hjälp att få, men jag hatar ändå att denna reklamen visas här på bloggen.


Jag har inte nämnvärda besvär med ändtarmen, inte heller är jag mamma. Inte ens en blivande sådan. Det måste betyda att ni läsare är rätt målgrupp för denna sorts reklam. Trevligt att lära känna er lite närmre. Om någon skulle känna att denna information inte riktigt stämmer in får ni gärna presentera er i kommentarfältet. Redovisning av ändtarmens hälsotillstånd undanbedes vänligt men bestämt. 

Kommentarer
Postat av: Linn

Läste det du skrev hos bloggkommenatorerna. Och jag tror knappast att någon har varit snabb att döma. De båda ungdomarna har erkänt mord på Therese. Det finns även massvis med bevis som binder de båda till mordet ( och för att inte tala om sms:en de har skickat till varandra.)Har du inte läst tidningarna? Det står ju att de är skyldiga. Och varför skulle de erkänna något som de inte har gjort? Så nej du, inget förtal här inte... Tim och Tove gjorde det, de har berövat en människa sitt liv, och nu får de stå sitt kast.

2009-06-11 @ 19:57:33
Postat av: Therese

Nej Linn, ingen tidning har skrivit vad de misstänkta heter. Varför skulle de annars gömma sig under filtar på bilder i media?



Det som skett är hemskt oavsett om det rubriceras mord eller dråp. Juridiskt sett är det dock stor skillnad på de båda brotten, och ingen har såvitt jag vet erkänt mord.



Din sista mening tycker jag är lite konstig. Är de två skyldiga så håller jag med om att de måste "stå sitt kast" men innan det måste en domstol bestämma vem som är skyldig till vad. I en diktatur är det vanligare att brottslingar döms utan en ordentlig rättegång, men så brukar det inte vara i demokratiska rättsstater som Sverige. Döms de för mord kan du däremot kalla dem för mördare hur mycket du vill.

2009-06-11 @ 22:39:06
URL: http://hatlistan.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag sa aldrig att deras namn har nämnt i tidningarna, eller att man har fått sett dem. MEN tids nog så kommer man få göra det. Det brukar oftast vara så. Men jo, Tim har erkänt att han har mördat Therese, och hur han mördade henne. (dock har inte vi fått veta hur det har gått till än). Läs lite noggrannare i tidningarna! Tove gjorde självfallet inte samma sak, men även hon sa att hon hade skickat sms:en och sagt till Tim att Therese skulle dö. Gå in på aftonbladet.se eller expressen.se så kan du läsa själv.



Ha en trevlig helg!

2009-06-12 @ 18:44:23
Postat av: Anonym

Linn, här är några tips till dig.



Ta reda på skillnaden mellan döda och mörda.



Läs på lite om svenska rättssystemet. Försök exempelvis ta reda på varför man har en rättegång, även i till synes väldigt självklara fall.



Varför brukar man säga "oskyldig till motsatsen bevisas" och vad innebär detta?



Kolla upp pressetikens riktlinjer för namnpublicering för misstänkta brottslingar.



Kunskap är makt. Trevlig läsning!

2009-06-13 @ 13:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0